• Lorem ipsum

Op deze pagina vind u uitleg over de wijze waarop wij verzenden, tarieven, levertijden, en meer. Mocht de informatie die u zoekt er niet bij staan, neem dan gerust contact met ons op.

Verzenden binnen Nederland

Wij kunnen niet naar postbus adressen verzenden.

Verzendkosten

Binnen Nederland verzenden wij met DHL. De tarieven hangen af van de bestelwaarde en of het pakketpost of brievenbuspost betreft.

Soort verzendingTarief
Pakketpost€4,50
Brievenbuspost€2,25
Bestelwaarde boven €75,-Gratis verzonden

Brievenbuspost

Voor zendingen die door de brievenbus passen, geldt het brievenbuspost tarief. Bij het afrekenen kunt u zelf voor de verzendmethode Brievenbuspost kiezen als u weet dat uw zending brievenbuspost is. Let hierbij op het volgende:
  • Alle artikelen in uw zending moeten brievenbuspost zijn om voor dit tarief in aanmerking te komen.
  • De productpagina van elk artikel vermeldt als het artikel per brievenbuspost verzonden kan worden. Als dit niet vermeld staat is het geen brievenbuspost, ook al meent u zelf dat het wel door de brievenbus zou passen. Neem bij twijfel vooraf contact met ons op.
  • Het is mogelijk dat ons systeem u de optie brievenbuspost aanbiedt, terwijl dit in feite niet mogelijk is. Dit komt omdat het systeem niet altijd kan bepalen hoeveel brievenbus artikelen bij elkaar nog door de brievenbus passen. In dit geval wordt uw bestelling door ons als pakketpost verzonden.

Internationale verzending

Verzendkosten buitenland

De kosten voor het verzenden naar het buitenland verschillen erg per land. Hieronder vind u de tarieven van een aantal veel voorkomende landen. Voor overige landen is het eenvoudig om de verzendkosten te achterhalen: Leg de gewenste artikelen in uw winkelmandje, ga naar Afrekenen, vul uw adres in en u ziet de verzendopties en tarieven.

LandPakketpostBrievenbuspostOpmerkingen
België€4,95€3,50Gratis verzonden bij bestelwaarde boven €75,-
Duitsland€5,95Niet beschikbaarGratis verzonden bij bestelwaarde boven €100,-
Overige landenVerschilt per landNiet beschikbaarAfhankelijk van land en bestelwaarde

Een artikel retourneren

Het kan natuurlijk altijd zijn dat het door u bestelde artikel niet aan uw verwachtingen voldoet. Als u hierover contact met ons opneemt, proberen we altijd een passende oplossing te vinden. Wilt u het artikel toch retour sturen? Dat mag natuurlijk.

Wanneer u als consument in onze webwinkel artikelen heeft besteld, dan heeft u na ontvangst een zichttermijn van 14 dagen. Binnen deze termijn kunt u het artikel bekijken. Na verloop van de zichttermijn is de koop een feit. Binnen de termijn van 14 dagen kunt u de bestelling annuleren zonder opgave van reden. Dat heet Herroepingsrecht. Uiteraard stellen wij het erg op prijs als u wel een reden opgeeft, zodat wij hier van kunnen leren.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Wanneer u een artikel wilt retourneren, dient u dit bij ons te melden binnen de zichttermijn van 14 dagen. Deze zichttermijn gaat in nadat het artikel door u in ontvangst is genomen. U kunt een retour schriftelijk of via email aan ons melden. Hiervoor kunt u optioneel dit formulier gebruiken. Vermeld hierbij in elk geval uw naam, de artikelen die u wilt retourneren (in het geval u een deel van de bestelling wilt annuleren), en het ordernummer. Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen), hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Nadat u de retour gemeld heeft, heeft u tot uiterlijk 14 dagen na verstrijken van de zichttermijn de tijd om de artikelen aan ons terug te sturen.

Het formulier voor een herroeping/retour vind u hier.

Artikelen dienen in ongebruikte, onbeschadigde staat te worden teruggezonden, in, voor zover redelijkerwijze mogelijk, originele verpakking. Gelieve de met de bestelling meegeleverde factuur bij de retourzending bij te voegen.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Artikelen kunnen, voldoende gefrankeerd, worden gestuurd aan onderstaande retour adres:

Belle Chambre
Gravenstraat 12
3311 BC Dordrecht
Nederland
Bij beschadiging van retour gezonden artikelen vind er geen of minder vergoeding plaats, en wordt een waardevermindering bepaald. De artikelen kunnen in dat geval, op uw eigen kosten, weer naar u verzonden worden. Verzending van de retour is voor risico van de klant.
Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen en verzendingen onder rembours worden niet geaccepteerd.
Als u als bedrijf een bestelling plaatst is de wet kopen op afstand, en de daarbij behorende zichttermijn van 14 dagen, niet van toepassing. Wlt u als bedrijf een bestelling retourneren, neem dan altijd van tevoren contact even met ons op.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Reeds door u betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht aan u terugbetaald, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. Voorwaarde hiervoor is wel dat wij de artikelen inmiddels retour hebben ontvangen, of dat onomstotelijk is aangetoond dat de artikelen reeds zijn retour gestuurd (een tracking code is hiervoor niet voldoende, daar dit niet aantoont wat de inhoud van een pakket is).

Als u een gedeelte van de bestelling wilt annuleren, wordt de aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling aan u teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

De verzendkosten voor het retourneren zijn altijd voor uw rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder, bv PostNL.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Belle Chambre heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.

Wie betaalt de verzendkosten van een retour?

De verzendkosten voor het retourneren (bij herroeping) zijn altijd voor uw rekening.

Een artikel ruilen

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen via email. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.